Zagadnienia Techniczne
1. Jak skonfigurować wersję sieciową programu? [read more]
W pliku baza.ini, znajdującym się w katalogu, w którym zainstalowany jest system GlobalMED (domyślnie C:NORCOMGlobalZPO) należy umieścić następujące zapisy:
W zmiennej „Server” – adres IP serwera;
W zmiennej „Path” – ścieżkę identyczną jak w parametrze Path komputera będącego serwerem;
Zmienną „ignoruj” należy usunąć lub przypisać wartość 0.
Uwaga! Należy udostępnić port 3050.
[/read]
2. Co może być przyczyną komunikatu:
"Dynamic SQL Error SQL error code = -104 Token unknown - line 5, char 12 select."
[read more]
System wymaga obecności Firebirda w wersji 2.0 lub 2.5 (Start -> Ustawienia -> Panel sterowania -> Firebird). W razie obecności starszej lub nowszej wersji – należy ją odinstalować (Dodaj / Usuń programy), po tej operacji zrestartować komputer. Program GlobalMED zainstalować powtórnie.
[/read]
3. Co zrobić, gdy program podczas uruchamiania wyświetla komunikat o braku biblioteki gdiplus.dll ? [read more]
Należy pobrać z naszej strony plik gdiplus.dll i zapisać go w katalogu systemowym komputera (domyślnie w systemie Windows ( 7, 8, 8.1, 10) : C:WINDOWSSYSTEM32).
[/read]
4. Jakiej wersji Firebirda wymaga program GlobalMED? [read more]
Program GlobalMED wymaga Firebirda w wersji 2.0 lub 2.5.
[/read]
5. Po podaniu numeru klienta Global wyświetla komunikat o zaktualizowaniu licencji, jednak zmiana nie jest widoczna po ponownym uruchomieniu programu [read more]
Należy zlokalizowac na Pulpicie skrót (ikonę) do programu GlobalMED, kliknąć go prawym przyciskiem myszy, wybrać „Właściwości”. W oknie własciwości nalezy przełączyć się na zakładkę „skrót” i uzupełnić pole „Rozpocznij w”, wpisując lokalizację katalogu programu Globalmed (np. jeśli w polu „Element docelowy” widnieje C:NorcomGlobalZPOGlobalZPO.exe, to w pole „rozpocznij w” należy przepisać C:NorcomGlobalZPO. Po kolejnym uruchomieniu Globala licencja zostanie zapisana we właściwym miejscu.
[/read]
Zagadnienia Merytoryczne
1. Jak powinna przebiegać realizacja zlecenia eZWM, która podlega refundacji przez NFZ? [read more]
Realizacja zlecenia może przebiegać na dwa sposoby:
– poprzez przygotowaną przez NFZ aplikację internetową, która umożliwia rejestrację i pobranie zlecenia do realizacji. Aplikacja wykorzystuje do autoryzacji konta dostępowe z aplikacji oddziałowych NFZ: Portal SZOI i Portal Świadczeniodawcy
https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-dla-swiadczeniodawcow,7507.html
– poprzez moduł integracyjny z „e-ZWM ” który będzie dostępny do systemu GlobalMed w styczniu 2020r -> Kliknij tutaj
[/read]
2. Czy raporty (sprawozdania, komunikaty XML) generowane przez program są akceptowane przez wszystkie oddziały NFZ? [read more]
Tak, program i jego rozliczenia są akceptowane przez wszystkie oddziały NFZ.
[/read]
3. Czy program umożliwia rozliczanie świadczeń w tzw. Oddziałach Obcych, tj. Oddziałach NFZ innych niż ten, z którym realizator zawarł umowę ? [read more]
Tak, sposób rozliczenia wygląda następująco:
Wprowadzenie kodu świadczeniodawcy, nadanego przez OW, z którym nastąpi rozliczenie usługi (menu Administrator / Rejestracja obcych oddziałów NFZ);
Rejestracja usługi wykonanej dla pacjenta z tego oddziału (w danych pacjenta należy podać identyfikator jego OW);
W trakcie generacji raportu – wybranie OW, który jest jego adresatem (Oddział NFZ pacjenta).
[/read]
4. Czy wprowadzane dane są w jakikolwiek sposób weryfikowane? [read more]
Tak. W programie zaimplementowano różnorakie mechanizmy weryfikacji wprowadzanych danych (m.in.: PESEL pacjenta, kod zlecenia i karty, kod świadczenia wg Ministerstwa Zdrowia, kwota refundacji NFZ).
[/read]
5. Czy GlobalMED jest przystosowany do obsługi jednostek posiadających rozbudowaną strukturę organizacyjną (sieć aptek, oddziały, filie)? [read more]
Tak , program zawiera funkcje wspomagające, przeznaczone dla tego typu jednostek:
Praca w sieci – możliwość wprowadzania danych na kilku stanowiskach jednocześnie, możliwość generacji zestawień dla poszczególnych użytkowników;
Praca w różnych lokalizacjach – możliwość wprowadzania i wymiany danych pomiędzy filiami (wprowadzanie), a jednostką centralną (gromadzenie danych z filii, rozliczanie).
[/read]
6. Co zrobić gdy program wyświetla komunikat o nieuzupełnionych kodach PKWiU? [read more]
W głównym oknie programu należy wejść w menu Słowniki –> Słownik usług. Po wybraniu usługi należy kliknąć Ustaw parametry i uzupełnić kod PKWiU.
Poniżej link do wyszukiwarki aktualnych kodów PKWiU:
http://www.klasyfikacje.gofin.pl
[/read]