Podpis elektroniczny

Wszystkie oferowane przez nas podpisy elektroniczne są akceptowane na całym świecie, zgodnie ze standardem eIDAS, i mają moc prawną równą podpisom złożonym osobiście. Umożliwiają one zdalne podpisywanie dokumentów, co eliminuje konieczność fizycznego dostarczania dokumentów i pozwala na oszczędność czasu oraz kosztów związanych z podróżami. Podpisywać dokumenty można przez internet, w dowolnym czasie i miejscu.

Klienci mogą wybrać okres ważności podpisu elektronicznego, dostosowując go do swoich potrzeb, w przedziale od jednego do trzech lat.

SimplySign

SimplySign jest podpisem opartym o certyfikat zapisany w chmurze   oraz aplikację, instalowaną na telefonie               komórkowym. Prosty i intuicyjny interfejs aplikacji mobilnej umożliwia łatwe i szybkie podpisywanie dokumentów. Doskonale nadaje się dla osób podpisujących dokumenty poza biurem. SimplySign umożliwia również podpisywanie na komputerze i współpracuje z wieloma zewnętrznymi   aplikacjami.

Jak uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny?

Proces uzyskania kwalifikowanego podpisu elektronicznego obejmuje kilka kroków:
– wybór usługi,
– wybór metody potwierdzenia tożsamości,
– wybór wydania certyfikatu.

Aby uzyskać podpis, należy dokonać wyboru jednej opcji z każdego z kroków 1-3 (opcjonalnie krok 4). Następnie prosimy o kontakt w celu złożenia zamówienia pod numerem telefonu +48 61 306 80 00 lub pod adresem: certum@norcom.pl

Poniżej znajdują się szczegółowe informacje i rekomendacje dotyczące każdego kroku. W przypadku jakichkolwiek pytań, zachęcamy do kontaktu telefonicznego. Chętnie udzielimy wszelkich potrzebnych wyjaśnień: +48 61 306 80 00

Krok 1: Wybór usługi


Podpis elektroniczny w aplikacji mobilnej SimplySign

Odnowienie podpisu elektronicznego w aplikacji mobilnej SimplySign

Przeniesienie podpisu elektronicznego z karty do aplikacji mobilnej SimplySign

Krok 2: Wybór metody potwierdzenia tożsamości

Opcja 1: Potwierdzenie Tożsamości w Naszej Siedzibie

Wyrobienie każdego kwalifikowanego podpisu                     elektronicznego wymaga potwierdzenia tożsamości jego właściciela. Proces ten jest kluczowy dla zapewnienia       wiarygodności podpisu i musi być przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wymogami wystawcy podpisu (Asseco Certum).

Potwierdzenie tożsamości może odbyć się w dogodnym dla Państwa miejscu, w jednym z naszych biur.  W celu potwierdzenia wizyty prosimy o kontakt telefoniczny.

Dane kontaktowe:

ul. Nagietkowa 39, 60-175 Poznań
ul. Bukowska 11a (wjazd od Wierzbowej), Wysogotowo k/Poznania 62-081 Przeźmierowo

infolinia : 61 306 8000
certum@norcom.pl

Opcja 2: Potwierdzenie Tożsamości u klienta

Jeżeli preferują Państwo, aby nasz przedstawiciel przyjechał do Państwa lokalizacji, prosimy o dodanie do koszyka usługi dojazdu. Opłaty za dojazd są uzależnione od odległości Państwa lokalizacji od naszych placówek, wymienionych powyżej. Po złożeniu i opłaceniu zamówienia prosimy o kontakt w celu umówienia wizyty.

Dojazd do 25 km

Dojazd od 25 do 50 km

Opcja 3: Potwierdzenie tożsamości online

Potwierdzenie tożsamości online jest również dostępne. Jednak proces ten musi być zgodny ze wszystkimi  wymaganiami, w tym koniecznością posiadania szybkiego łącza internetowego oraz kamery o wysokiej rozdzielczości.

Online dla obywateli polskich

Online dla obcokrajowców

Krok 3: Wybór wydania certyfikatu

Wydanie certyfikatu następuje po pozytywnym zweryfikowaniu tożsamości, które odbywa się w ośrodku certyfikującym przez upoważnionych inspektorów. Certyfikaty są wydawane wyłącznie w dni robocze, dlatego jeśli zależy Państwu na pilnym terminie otrzymania podpisu, prosimy sprawdzić, czy możliwe jest uzyskanie certyfikatu w oczekiwanym terminie.
Proszę wybrać odpowiednią opcję szybkości wydania certyfikatu i dodać ją do koszyka.

Wydanie certyfikatu w 30 minut

Wydanie certyfikatu w 24 godziny


Wydanie certyfikatu w 7 dni

Krok 4: Dodatkowe usługi

(opcjonalnie)
Instalacja certyfikatu i oprogramowania
W ramach dodatkowych usług oferujemy pomoc w instalacji oraz szkoleniu, niezależnie od tego, czy korzystają Państwo z urządzenia z systemem Android, iOS, Windows czy Mac OS.

W sytuacji nietypowych integracji, na przykład z nietypowymi programami księgowymi lub firmowymi systemami komputerowymi, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem +48 61 306 80 00.

Instalacja podpisu

Szkolenie z użytkowania podpisu

SimplySign – najczęściej zadawane pytania

Co to jest SimplySign?

SimplySign – to aplikacja mobilna dzięki której podpiszesz wszelkie dokumenty funkcjonujące w wersji elektronicznej. W ramach tej aplikacji funkcjonuje również generator kodów OTP, który jest potrzebny do uwierzytelnienia użytkownika do usługi zdalnego podpisu.

Co to jest SimplySign Desktop?

SimplySign Desktop – pobierz tą aplikację, abyś mógł korzystać z kluczowych usług dostępnych na rynku takich jak.: Płatnik, eDeklaracjie, ePUE, itp. Aplikacja SimplySign Desktop emuluje podłączenie do Twojego komputera fizycznej karty kryptograficznej i czytnika kart. Dzięki temu rozwiązaniu będziesz mógł skorzystać z SimplySign w aplikacjach wymagających skorzystania z fizycznej karty. W ramach tej aplikacji funkcjonuje również moduł proCertum SmartSign umożliwiający podpisywanie dokumentów na komputerze tradycyjnym: PC / Mac OS

Jak mogę kupić usługę SimplySign?

Za pośrednictwem sklepu internetowego – https://sklep.certum.pl
W Punktach Sprzedaży Certum – znajdź sprzedawcę

Co muszę mieć, aby korzystać z usługi SimplySign?
  • Korzystam z SimplySign tylko na urządzeniu mobilnym:
    SimplySign – to aplikacja mobilna dzięki której podpiszesz wszelkie dokumenty funkcjonujące w wersji elektronicznej. W ramach tej aplikacji funkcjonuje również generator kodów OTP, który jest potrzebny do uwierzytelnienia użytkownika do usługi zdalnego podpisu usługi.Podstawowe wymagania:
  • Dostęp do Internetu
    Android – od v6.0 i wyżej
    iOS – od v11.0 i wyżej
  • Smartfon lub tablet z systemem operacyjnym
  • Konto w Sklepie Google Play lub konto w iOS AppStore
  • Korzystam z SimplySign na urządzeniu mobilnym oraz na komputerze tradycyjnym klasy PC/Laptop:
    SimplySign – pobierz tą aplikację na swoje urządzenie mobilne, aby korzystać z generatora kodów OTP, który identyfikuje użytkownika w procesie składania podpisu na komputerze tradycyjnym: PC / Mac OS. W ramach tej aplikacji funkcjonuje również moduł umożliwiający podpisywanie dokumentów na urządzeniu mobilnym.
  • Dostęp do Internetu
    Android – od v6.0 i wyżej
    iOS- od v11.0 i wyżej
  • Smartfon lub tablet z systemem operacyjnym
  • Konto w Sklepie Google Play lub konto w iOS AppStore
    SimplySign Desktop – pobierz tą aplikację, abyś mógł korzystać z kluczowych usług dostępnych na rynku takich jak: Płatnik, eDeklaracjie, ePUE, itp. Aplikacja SimplySign Desktop emuluje podłączenie do Twojego komputera fizycznej karty kryptograficznej i czytnika kart. Dzięki temu rozwiązaniu będziesz mógł skorzystać z SimplySign w aplikacjach wymagających skorzystania z fizycznej karty. W ramach tej aplikacji funkcjonuje również moduł proCertum SmartSign umożliwiający podpisywanie dokumentów na komputerze tradycyjnym: PC / Mac OS.

    – Dostęp do Internetu
    – Microsoft .NET Framework 4
    – Komputer klasy PC/laptop:
  • system operacyjny:
    – Windows – 7,8,10;
    – OSX – Mavericks, Yosemite, El Capitan, Sierra, Mojave, Cathalina, Big Sur
  • procesor: Pentium 1 GHz (lub zgodny),
  • pamięć RAM: min. 4 GB,
  • minimum 200 MB wolnej przestrzeni dyskowej przed instalacją aplikacji,
  • rozdzielczość ekranu: 1024×768 lub większa.
Na jakich urządzeniach mogę korzystać z SimplySign?

Na urządzeniach mobilnych: smartfon, tablet.
Na urządzeniach stacjonarnych: komputer PC, laptop, Mac.

Na jakich systemach operacyjnych/mobilnych mogę korzystać z SimplySign?

Wspierane systemy operacyjne: Windows (7,8,10), macOS (od: Mojave, Catalina, Big Sur, Monterey).
Wspierane systemy mobilne: AndroidOS (od v6.0 i wyżej), iOS (od v11.0 i wyżej).

Ile czasu będzie trwało uzyskanie certyfikatu kwalifikowanego w usłudze SimplySign?

Certyfikat kwalifikowany można uzyskać nawet w ciągu tego samego dnia, korzystając z usługi „Szybkie wydanie e-podpisu (30 min)” dostępnej we wszystkich Punktach Rejestracji Certum oraz w wybranych Punktach Partnerskich. Pozostałe dostępne usługi potwierdzenia tożsamości to:

– wydanie w 24 godziny – Certyfikat kwalifikowany w 1 dzień
– wydanie w 7 dni

Lista Punktów Sprzedaży, świadczących usługę „Szybkie wydanie e-podpisu (30 min)” dostępna jest tutaj.

Uwierzytelnienie do usługi SimplySign:

Usługa realizowana przez Certum oparta jest o silne uwierzytelnianie klienta realizowane z wykorzystaniem 2 składnikowego uwierzytelnienia. Jak to wygląda w praktyce? Silne uwierzytelnianie klienta oznacza uwierzytelnianie w oparciu o zastosowanie co najmniej dwóch elementów należących do kategorii: wiedza (coś, co wie wyłącznie użytkownik), posiadanie (coś, co posiada wyłącznie użytkownik) i cechy klienta (coś, czym jest użytkownik), niezależnych w tym sensie, że naruszenie jednego z nich nie osłabia wiarygodności pozostałych, które to uwierzytelnianie jest zaprojektowane w sposób zapewniający ochronę poufności danych uwierzytelniających.

Co muszę zrobić, aby odblokować kod PIN lub zmienić kod PIN, PUK?

W celu odblokowania kodu PIN lub zmiany kodu PIN, PUK należy zalogować się do Systemu Certum.
Aby przeprowadzić ww. procesy należy:
1. Przygotować swój identyfikator/login – jest to Twój adres e-mail, na który uruchomiłeś usługę SimplySign. 
2. Uruchomić aplikację SimplySign, z której należy przepisać jednorazowy kod autoryzacyjny wymagany do logowania.
3. Przejść do Systemu Certum -> Logowanie do Systemu Certum.

Uwaga: System Certum nie wspiera przeglądarki Internet Explorer. Google Chrome Wersja 60.0.3112.101

Zasady bezpieczeństwa przy korzystaniu z usługi SimplySign

Rekomendacja Certum dla urządzeń mobilnych:
W celu podwyższenia poziomu bezpieczeństwa na urządzeniach mobilnych w usłudze SimplySign zainstaluj aplikację na dwóch oddzielnych urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że usługa świadczona przez Certum będzie działała wykorzystując metodę dwu składnikowego uwierzytelnienia:
Urządzenie mobilne nr 1 (pierwszy składnik uwierzytelnienia) – wykorzystywane będzie do generowania jednorazowych kodów aktywacyjnych, które umożliwiają uwierzytelnienie w systemie Certum na drugim urządzeniu (gdzie będzie składany podpis).
Urządzenie mobilne nr 2 (drugi składnik uwierzytelnienia): wykorzystywane będzie do składania podpisów pod eDokumentami, zatwierdzany kodem PIN, który nadałeś podczas instalacji.

Informujemy, że SimplySign: możesz pobrać na Swoje drugie urządzenie mobilne korzystając z aplikacji sklepu dostępnej na twoim urządzeniu mobilnym:
Google play
App store

Nie mogę się zalogować – co mam zrobić?
  • Sprawdź czy z urządzenia na którym chcesz się zalogować masz dostęp do Internetu (Transfer danych lub Wi-Fi).
  • Sprawdź czy na urządzenia na którym chcesz się zalogować jest ustawiona poprawna data i czas. Aktualną datę i czas można porównać z informacjami prezentowanymi na poniższej stronie Internetowej:
    Sprawdź czas i datę >
Co zrobić gdy zgubiłem urządzenie mobilne na którym miałem zainstalowaną aplikację SimplySign?

W celu odzyskania dostępu do usługi SimplySign należy skontaktować się z Infolinią Certum w celu przeprowadzenia procedury resetu usługi.
WAŻNE
W trakcie rozmowy użytkownik otrzyma 6 znakowy kod Sekret oraz email z instrukcjami, które są niezbędne do przeprowadzenia tej operacji!
Kontakt
Jesteśmy do Państwa dyspozycji w dniach roboczych, w godzinach 8.00 – 16.00 pod nr telefonów:

– Infolinia: 801 540 340 (z tel. Komórkowych: +48 91 4801 340)

Co zrobić gdy zmieniłem urządzenie mobilne na którym miałem zainstalowaną aplikację SimplySign?

Posiadam certyfikat kwalifikowany:
W przypadku, gdy posiadasz certyfikat kwalifikowany, na nowym urządzeniu wykonaj aktywację przy pomocy opcji „Dane uwierzytelniające”.
Nie posiadam certyfikatu kwalifikowanego:
W celu odzyskania dostępu do usługi SimplySign należy skontaktować się z Infolinią Certum w celu przeprowadzenia procedury resetu usługi.

WAŻNE
W trakcie rozmowy użytkownik otrzyma 6 znakowy kod Sekret oraz email z instrukcjami, które są niezbędne do przeprowadzenia tej operacji!
Kontakt
Jesteśmy do Państwa dyspozycji w dniach roboczych, w godzinach 8.00 – 16.00 pod nr telefonów:
Infolinia: 801 540 340 (z tel. Komórkowych: +48 91 4801 340)

Co zrobić gdy skradziono mi urządzenie mobilne na którym miałem zainstalowaną aplikację SimplySign?

W przypadku, gdy skradziono Tobie urządzenie mobilne, na którym zainstalowana była aplikacja SimplySign niezwłocznie skontaktuj się z Infolinią Certum i przeprowadź procedurę resetu generatora haseł jednorazowych. Przeprowadzenie tej procedury zablokuje możliwość używania usługi SimplySign na skradzionym urządzeniu.

WAŻNE
W trakcie rozmowy użytkownik otrzyma 6 znakowy kod Sekret oraz email z instrukcjami, które są niezbędne do przeprowadzenia tej operacji!
Kontakt
Jesteśmy do Państwa dyspozycji w dniach roboczych, w godzinach 8.00 – 16.00 pod nr telefonów:

Infolinia: 801 540 340 (z tel. Komórkowych: +48 91 4801 340)

Co zrobić gdy chcę przenieść aplikację SimplySign na inne urządzenie mobilne?

WAŻNE
Informujemy, że po przeniesieniu aplikacji na inne urządzenie, usługa SimplySign przestanie działać na pierwszym urządzeniu.

Posiadam certyfikat kwalifikowany:
W przypadku, gdy posiadasz certyfikat kwalifikowany, na nowym urządzeniu wykonaj aktywację przy pomocy opcji „Dane uwierzytelniające”.

Nie posiadam certyfikatu kwalifikowanego:
W celu przeniesienia aplikacji SimplySign na nowe urządzenie należy:
– Pobrać i zainstalować aplikację SimplySign na nowym urządzeniu mobilnym (Patrz pkt. 35). 
– Następnie należy skontaktować się z Infolinią Certum w celu przeprowadzenia procedury resetu/przeniesienia usługi.

WAŻNE
W trakcie rozmowy użytkownik otrzyma 6 znakowy kod Sekret oraz email z instrukcjami, które są niezbędne do przeprowadzenia tej operacji!

Kontakt
Jesteśmy do Państwa dyspozycji w dniach roboczych, w godzinach 8.00 – 16.00 pod nr telefonów:
Infolinia: 801 540 340 (z tel. Komórkowych: +48 91 4801 340)

Na urządzeniu mobilnym na którym miałem zainstalowaną aplikację SimplySign przywróciłem ustawienia fabryczne – co mam teraz zrobić?

Posiadam certyfikat kwalifikowany:
Po przywróceniu ustawień fabrycznych należy:
1. Pobrać i zainstalować aplikację SimplySign na urządzeniu mobilnym.
2. Wykonać aktywację przy pomocy opcji „Dane uwierzytelniające”.

Nie posiadam certyfikatu kwalifikowanego:
Po przywróceniu ustawień fabrycznych należy:
1. Pobrać i zainstalować aplikację SimplySign na urządzeniu mobilnym.
2. Następnie należy skontaktować się z Infolinią Certum w celu przeprowadzenia procedury resetu/przeniesienia usługi.

WAŻNE
W trakcie rozmowy użytkownik otrzyma 6 znakowy kod Sekret oraz email z instrukcjami, które są niezbędne do przeprowadzenia tej operacji!
Kontakt
Jesteśmy do Państwa dyspozycji w dniach roboczych, w godzinach 8.00 – 16.00 pod nr telefonów:
Infolinia: 801 540 340 (z tel. Komórkowych: +48 91 4801 340)

Jak podpisać dokument w oprogramowaniu proCertum SmartSign na komputerze klasy PC/Laptop przy użyciu usługi SimplySign?
  1. Zaloguj się w aplikacji SimplySign Desktop
  2. Uruchom aplikację do podpisu proCertum SmartSign
  3. Dodaj plik do podpisu
  4. Naciśnij przycisk „Podpisz”
  5. Wybierz certyfikat do podpisu, którym chcesz podpisać wybrany plik
  6. Wprowadź i zatwierdź poprawny kod PIN
  7. Plik zostanie podpisany elektronicznie
Jak podpisać dokument w oprogramowaniu Adobe Reader DC na komputerze klasy PC/Laptop przy użyciu usługi SimplySign?
  1. Zaloguj się w aplikacji SimplySign Desktop
  2. Uruchom aplikację Adobe Reader DC
  3. Otwórz plik PDF, który chcesz podpisać
  4. Naciśnij przycisk „Więcej narzędzi”
  5. Wybierz opcję „Certyfikaty”
  6. Wybierz opcję „Podpisz cyfrowo”
  7. Wskaż miejsce podpisu
  8. Wybierz certyfikat do podpisu, którym chcesz podpisać wybrany plik
  9. Naciśnij przycisk „Kontynuuj”
  10. Naciśnij przycisk „Podpisz”
  11. Wprowadź nową nazwę podpisywanego pliku i zapisz go na swoim dysku
  12. Wprowadź i zatwierdź poprawny kod PIN
  13. Plik zostanie podpisany elektronicznie
Co to jest SimplySign?

W celu zarejestrowania certyfikatów w magazynie lokalnym Windows należy:
1. Uruchomić aplikację SimplySign Desktop
2. Połączyć się usługą SimplySign
3. Po poprawnym zalogowaniu certyfikaty zostaną automatycznie zarejestrowane w magazynie lokalnym Windows

W jaki sposób dodać wizualizację graficzną mojego podpisu w aplikacji SimplySign?
  1. Przejdź do zakładki „Do podpisania”
  2. Dodaj plik do podpisu
  3. Kliknij w nazwę pliku – zostanie wyświetlony podgląd zawartości pliku
  4. Kliknij w trzy kropki i wybierz opcję „Umieść wizualizację podpisu”
  5. Umieść wizualizację w dowolnym miejscu dokumentu
  6. Podpisz dokument
26. Jak ustawić znakowanie czasem w aplikacji SimplySign?
  1. Należy przejść do ustawień aplikacji SimplySign
  2. Należy włączyć opcję „Zaufany znacznik czasu”
Jak zmienić etykietę karty (przyjazna nazwa)?

Aby przeprowadzić ww. procesy należy:

  1. Przygotować swoje urządzenie mobilne z zainstalowaną i aktywną aplikacją SimplySign
  2. Przygotować swój identyfikator/login – jest to Twój adres e-mail, na który uruchomiłeś usługę SimplySign
  3. Przejść do Systemu Certum -> Logowanie do Systemu Certum
  4. Zalogować się na swoje konto
  5. Z Menu znajdującego się pod wybraną kartą należy wybrać „Zmień nazwę karty”.
Zablokowałem kod PIN – co mam zrobić w takiej sytuacji?

W celu odblokowania kodu PIN należy zalogować się do Systemu Certum.
Aby przeprowadzić ww. procesy należy:

  1. Przygotować swój identyfikator/login – jest to Twój adres e-mail, na który uruchomiłeś usługę SimplySign
  2. Uruchomić aplikację SimplySign/Certum Token, z której należy przepisać jednorazowy kod autoryzacyjny wymagany do logowania
  3. Przejść do Systemu Certum -> Logowanie do Systemu Certum

Uwaga: System Certum nie wspiera przeglądarki Internet Explorer

W jaki sposób zweryfikować podpisany plik?

Weryfikację podpisanego pliku można wykonać w darmowej aplikacji proCertum SmartSign. Aplikacje proCertum SmartSign instalowana jest w raz z aplikacją SimplySign Desktop (patrz pkt. 35)

Jak ustawić domyślny certyfikat w aplikacji SimplySign?
  1. Należy przejść do ustawień aplikacji SimplySign
  2. W ustawieniach aplikacji SimplySign należy przejść do sekcji „Karty i certyfikaty”
  3. Następnie należy kliknąć „Domyślny certyfikat”
  4. Należy wskazać certyfikat i wyjść z ustawień aplikacji
Gdzie na urządzeniu mobilnym znajdują się podpisane pliki?

W przypadku Androida podpisane pliki znajdują się w katalogu SimplySign znajdującym się w katalogu głównym urządzenia.
W katalogu tym tworzony jest katalog z nazwą konta SimplySign (pliki do podpisu) i katalog z nazwą konta i przyrostkiem signed (pliki podpisane).

W przypadku systemu iOS podpisane pliki znajdują się w aplikacji Pliki -> na tym iPhone -> SimplySign odpowiednio w katalogach InQueue (pliki do podpisu) i SignedDocuments (pliki podpisane). 31

To już wszystko!

Właśnie doszliśmy do końca procesu wybierania podpisów oraz wszystkich usług niezbędnych w jego wyrobieniu i wydaniu.

Jeżeli powyższe informacje nie odpowiedziały na Państwa pytania, prosimy o kontakt telefoniczny lub drogą mailową.