Zmiany po 01.01.2024 r.
Drodzy Państwo
W nawiązaniu do komunikatu opublikowanego przez NFZ z dnia 17.11.2023r. pragniemy Państwa poinformować o konsekwencjach wprowadzenia nowych funkcjonalności systemu eZWM.
- Zmieniony sposób rozliczenia obowiązywał będzie dla zleceń realizowanych od 01.01.2024r. zlecenia realizowane do 31.12.2023r. będą rozliczane wg dotychczasowego sposobu. Co więcej, również korekty zleceń zrealizowanych przed 01.01.2024r. (wynikające z weryfikacji przeprowadzanej przez NFZ) będą musiały być wykonywane jak dotychczas, w tym samym oprogramowaniu tym samym trybem.
- Pomimo wprowadzenia od 01.01.2024r. nowego sposobu rozliczeń, GlobalMed niezmiennie pozostaje wiodącym oprogramowaniem realizującym kompleksowe podejście do realizacji, przechowywania, archiwizowania, analizy i weryfikacji zleceń. Nasze oprogramowanie będzie gotowe na obsługę nowego sposobu rozliczeń co umożliwi Państwu pracę na takich samych zasadach jak dotychczas. Używanie GlobalMed daje przewagę nad eZWM dzięki dodatkowym funkcjonalnościom i modułom dostępnych jedynie w naszym oprogramowaniu.
- Nowy sposób rozliczeń pozostawia konieczność rozwiązywania kluczowych problemów i spraw w tym obszarze, rozwiązania te dostępne są w programie GlobalMed oraz usługi firmy IT.NORCOM. Znajdą Państwo u nas:
- proste i kompleksowe rozliczenia roku bieżącego i lat poprzednich;
- dostęp do danych źródłowych stanowiących materiał dowodowy ze zrealizowanych zleceń (rozliczalność i przejrzystość refundowanych zleceń, szczególnie w sytuacjach kontroli weryfikacji wstecznych przeprowadzanych przez NFZ) ;
- szybkie dokonywanie poprawek wykazywanych przez NFZ błędów i problemów dotyczących zrealizowanych zleceń (skrócenie czasu na odblokowanie środków pieniężnych dla zakwestionowanych przez NFZ pozycji rozliczeniowych);
- dostęp do danych bieżących i archiwalnych (weryfikacje wsteczne, wystąpienia pokontrolne);
- posiadanie pełnej kopii bazy danych w szczególności eZleceń lokalnej i/lub na serwerach IT.NORCOM (bezpieczeństwo danych i ciągłość pracy Moduł kopii bezpieczeństwa – GlobalMed Backup );
- wsparcie obsługi zleceń cyklicznych i komunikacji z pacjentem (przypomnienia Moduł powiadomień – GlobalMed SMS);
- wsparcie merytoryczne i techniczne dokonywanych rozliczeń z NFZ (dedykowana usługa dla klientów systemu GlobalMed Kompleksowe rozliczanie z NFZ);
- profesjonalny i niezawodny helpdesk -telefoniczne i mailowe wsparcie użytkownika.
Wszystkie wymienione argumenty i funkcjonalności systemu powodują, że korzystanie z systemu GlobalMed jest nadal atrakcyjną alternatywą dla eZWM-a.
Czy wiesz, że…
czyli zbiór najciekawszych porad do wykorzystania w codziennym użytkowaniu Globalmed
- Wyliczanie refundacji. Czytaj dalej… z dnia 2022-04-19
- Wybór osoby odbierającej. Czytaj dalej… z dnia 2022-05-09
- Pomijanie w raporcie statystycznym. Czytaj dalej… z dnia 2022-05-09
- Jak poprawnie weryfikować statusy zleceń w eZWM i Globalmed Czytaj dalej… z dnia 2022-04-21
- Pobranie zlecenia i realizacja wydania w terminie późniejszym Czytaj dalej… z dnia 2022-04-21
- Kopia zapasowa Czytaj dalej… z dnia 2022-04-21
- Weryfikacja zlecenia na zaopatrzenie- podgląd PDF I, bez konieczności pobierania Czytaj dalej… z dnia 2022-04-21
- Wycofanie a usunięcie zlecenia. Czytaj dalej… z dnia 2021-09-13
- Rozliczenie pacjenta z uprawnieniami UE Czytaj dalej… z dnia 2021-09-13
- Możesz w programie sprawdzić za jaki okres zlecenia zostało już zrealizowane/pobrane? Czytaj dalej… z dnia 2021-08-12
- Możesz sprawdzić w programie termin ważności zlecenia – nie dotyczy zleceń importowanych plikiem csv: Czytaj dalej… z dnia 2021-08-12
- Hasła – wszystko co powinieneś wiedzieć Czytaj dalej… z dnia 2023-01-20
- eZlecenia – wszystko co powinieneś wiedzieć Czytaj dalej… z dnia 2023-08-28
- Moduł Analizy Różnic Czytaj dalej… z dnia 2024-03-01
Ważne
Realizacja zleceń jest czynnością jednorazową.
Jeżeli zlecenie zostanie pobrane i zrealizowane w oprogramowaniu GlobalMed, wówczas nie można go ponownie zrealizować na platformie eZWM. Status zlecenia na witrynie eZWM będzie widoczny jako zrealizowany przez aplikację AP-ZEW.
Natomiast jeżeli zlecenia zostaną pobrane i zrealizowane na portalu eZWM, jest możliwość importu pliku CSV, który znajduje się na platformach NFZ SZOI/Portal Świadczeniodawcy, zawierający zrealizowane zlecenia, które można użyć do rozliczenia refundacji w oprogramowaniu GlobalMed Kliknij tutaj
Platforma NFZ służy tylko do realizacji zleceń nie do rozliczania.
eZWM zmiany po 01.01.2020 r.
W przypadku nowych zleceń wymagane przez NFZ będzie:
- Utworzenie dedykowanych kont przez Świadczeniodawcę na Portalu SZOI/Portalu Świadczeniodawcy.
Za pomocą tych kont możliwe będzie:
a) zalogowanie się do centralnego Portalu SZOI dla zaopatrzenia: Kliknij tutaj
b) zalogowanie się poprzez moduł eZWM w oprogramowaniu GlobalMed: Kliknij tutaj - Zapewnienie dostępu do usług internetowych (dostęp do usług eZWM)
- Wyposażenie punktów w drukarkę systemową aby mieć możliwość wydruku dokumentów pdf realizacji zleceń pobranych z eZWM.
Plan NFZ w trakcie realizacji: Kliknij tutaj