Najczęściej zadawane pytania
Sekcja zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące programu GlobalMed. W tej części znajdą Państwo rozwiązania dla najczęstszych problemów oraz wskazówki dotyczące funkcjonalności systemu. Celem sekcji jest ułatwienie szybkiego uzyskania odpowiedzi na wątpliwości oraz zapewnienie wsparcia w codziennej pracy z programem.
Problem może wynikać z braku wgranej umowy. Należy przejść do zakładki Rozliczenia NFZ → Lista umów → Import on-line i wgrać nową umowę. Spowoduje to aktualizację listy dostępnych produktów do sprzedaży.

Aby korzystać z programu GlobalMed za granicą, konieczne jest zgłoszenie adresu IP sieci, z której będzie realizowane połączenie, w celu uzyskania dostępu do serwerów IT.NORCOM. Warto pamiętać, że w sieciach publicznych adresy IP często się zmieniają, co może powodować przerwy w połączeniu. Aby zgłosić adres IP do dodania, należy skorzystać z serwisu umożliwiającego identyfikację danych dostępowych, np. https://www.whatismyip.com/, a uzyskane informacje przesłać na adres: serwis@norcom.pl.
W przypadku trudności z rozliczeniem usług z NFZ, możliwe jest skorzystanie z pomocy specjalistów. Rozliczenia realizowane są w dogodnym terminie, z uwzględnieniem konieczności podpisania ich profilem zaufanym. Dokonywana jest także weryfikacja poprawności wszystkich wniosków oraz udzielane wsparcie w rozliczeniach wstecznych. Usługa może być świadczona jednorazowo w przypadku napotkania trudności, jak również oferujemy usługę rozliczeń cyklicznych na podstawie umowy serwisowej.
W przypadku przynależności do oddziałów NFZ: 02 (kujawsko-pomorskie), 03 (lubuskie), 07 (mazowieckie), 10 (podlaskie), 13 (świętokrzyskie), 14 (warmińsko-mazurskie), 15 (wielkopolskie), 16 (zachodniopomorskie):
- Należy skontaktować się z OW NFZ w celu wycofania realizacji oraz pobrania zlecenia.
- Następnie przejść do zakładki Żądanie rozliczenia (ZPOZR) i wykonać kolejne kroki:
- Wygenerować szablony → Pobierać szablony → Generować ZPOZR → Pobierać ZPOZR → Podpisać PZ i przekazać → Podpisać PK i przekazać.
- W przypadku przynależności do oddziałów NFZ: 01 (dolnośląskie), 04 (lubuskie), 05 (łódzkie), 06 (małopolskie), 08 (opolskie), 09 (podkarpackie), 11 (pomorskie), 12 (śląskie):
- Wnioski należy odszukać na liście zleceń w systemie NFZ (wyszukując po numerze zlecenia).
- Zablokować realizację poprzez przycisk „Zablokuj do rozliczenia”.
- Następnie przejść do zakładki Żądanie rozliczenia (ZPOZR) i wykonać kroki:
- Wygenerować szablony → Pobierać szablony → Generować ZPOZR → Pobierać ZPOZR → Podpisać PZ i przekazać → Podpisać PK i przekazać.
- Jeśli korekta została wystawiona przez NFZ:
Podczas uruchamiania programu GlobalMed system automatycznie weryfikuje i pobiera korekty wystawione przez NFZ. Po ich pobraniu należy przejść do zakładki Żądanie rozliczenia (ZPOZR) i wykonać standardowe kroki. Szczegółowa instrukcja znajduje się na stronie.
Szczegółowo wykonanie korekty zostało opisane w instrukcji – link
Dla kilku punktów rekomendowana jest licencja Centrala i Filia.
- Centrala: Działa jako sklep i umożliwia realizację wniosków. Może być zainstalowana na kilku stanowiskach w jednej lokalizacji, co ułatwia obsługę.
- Filia: Obsługuje i realizuje wnioski, ale nie posiada dostępu do rozliczeń. Po zakończeniu miesiąca lista zrealizowanych zleceń jest przesyłana do centrali w celu rozliczenia.
Po wygaśnięciu hasła pojawia się komunikat w programie GlobalMed informujący o konieczności jego zmiany. Po dokonaniu zmiany w programie nie ma potrzeby dalszej aktualizacji danych. Jeśli hasło zostanie zmienione w systemie NFZ, należy zaktualizować je również w danych użytkownika programu GlobalMed.
Tak, program GlobalMed wymaga dostępu do internetu, aby zweryfikować licencję, dane z platformy NFZ oraz poprawność hasła.
Od 2024 roku możliwe jest wysyłanie nie tylko produktów na zleceniach jednorazowych. W razie wątpliwości, czy dany towar może zostać wysłany, zaleca się sprawdzenie listy dostępnej w załączniku – link.
Wciąż potrzeba pomocy?
Jeżeli napotkali Państwo jakiekolwiek trudności lub mają dodatkowe pytania, dostępne są różne opcje wsparcia. Zachęcamy do zapoznania się z materiałami w zakładce Instrukcje, które zawierają szczegółowe informacje i rozwiązania najczęstszych problemów. W razie potrzeby, można skorzystać z opcji Pomoc, która pozwala na uzyskanie bezpośredniego kontaktu z naszymi specjalistami na infolinii Help Desk, którzy chętnie udzielą Państwu niezbędnych informacji. Zapraszamy również do dołączenia do naszej grupy na Facebooku: GlobalMed – rozliczenia NFZ